דף הבית רפואה כאבי שיניים המצריכים טיפול שורש דחוף

כאבי שיניים המצריכים טיפול שורש דחוף

מבין כל המכאובים בגוף ללא ספק כאב שיניים הוא אחד המציקים יותר, לכאבי שיניים יש השפעה והשלכה על אזור הפנים מעבר לחלל הפה. לעיתים כאבי שיניים ישליכו על כאבי אוזניים, כאבי ראש ועוד. חלק מהבעיות בשיניים ניתנות לפתרון על ידי טיפול שורש דחוף.

מבין כל המכאובים בגוף ללא ספק כאב שיניים הוא אחד המציקים יותר, לכאבי שיניים יש השפעה והשלכה על אזור הפנים מעבר לחלל הפה. לעיתים כאבי שיניים ישליכו על כאבי אוזניים, כאבי ראש ועוד. חלק מהבעיות בשיניים ניתנות לפתרון על ידי טיפול שורש דחוף. השאלה הנשאלת היא מתי תדעו אם באמת אתם צריכים טיפול שיניים, לעיתים רגישות לקור תהיה הסימן ולעיתים נפיחות עקב דלקת שיניים שהחמירה. חשוב מכל לזכור כי אי הקפדה על היגיינת הפה וביצוע בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים עלולה להוביל אל טיפול שורש דחוף. טיפול שורש אינו מסובך או מורכב כמו שרבים חוששים, למעשה כיום הטיפול דיי סטנדרטי ופשוט שמתבצע באותו יום ולמחרת אתם כבר יכולים להמשיך בשגרת חייכם.

הדרך בה מתבצע טיפול שורש דחוף

כאשר אתם מגיעים אל רופא השיניים והוא לאחר בדיקה מודיע שיש צורך לבצע טיפול שורש דחוף סביר להניח כי אתם אולי תיבהלו, אך בפועל היום ביצוע טיפול שורש דחוף הינו תהליך סטנדרטי ודיי פשוט המתבצע ללא התערבות מיוחדת ועם מינימום סיבוכים. תהליך ביצוע טיפול שורש דחוף מורכב מכמה שלבים פשוטים הכוללים ניקיון, איטום ובמידת הצורך גם כתר המאפשר המשך לפעילות רגילה עם השן. חשוב לציין כי טיפול שורש דחוף הינו תהליך שגרתי למדיי והחשש מפני טיפול זה נובע מימים עברו בהם רפואת השיניים לא הייתה מפותחת כמו היום והיו לא מעט הסתבכויות עקב ביצוע טיפול שגוי או זיהום. 

עד כמה טיפול שורש דחוף יעיל לנו?

כאמור טיפולי שיניים כל הזמן במגמת התפתחות והתחדשות. הטכנולוגיה מאפשרת ביצוע טיפולים מגוונים ומוצלחים עם מינים בעיות ותופעות לוואי, כך גם לגבי טיפול שורש דחוף, למעשה יש מעל ל 90 אחוז סיכויי הצלחה בכל אחד מטיפולי השורש הקיימים. חשוב לבחור ברופא שיניים מקצועי בעל מיומנות בביצוע טיפול שורש דחוף על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה או לחילופין להקטין את הסיכוי להסתבכות. לאחר שתסיימו את הטיפול יתכן כי תידרשו להתקנת כתר על השן שטופלה, מטרת הכתר לאפשר המשך פעילות תקינה כגון לעיסה או דיבור. הכתרים יכולים להיות כתרי חרסינה, זירקוניה וכדומה הבחירה לשיקולכם ומובן עם התייעצות עם הרופא המטפל.