דף הבית כותרות ראשיות כאבים אחרי – הסיבות

כאבים אחרי – הסיבות

לאחר שכאבי שיניים בלתי פוסקים מביאים אותך לרופא השיניים, אתה לומד מהי הסיבה לאי הנוחות שלך: יש לך שן פגומה או רקובה. אתם קובעים (המכונה באופן רשמי טיפול אנדודונטי) אצל רופא השיניים שלך ומסיימים את ההליך.

לאחר שכאבי שיניים בלתי פוסקים מביאים אותך לרופא השיניים, אתה לומד מהי הסיבה לאי הנוחות שלך: יש לך שן פגומה או רקובה. אתם קובעים (המכונה באופן רשמי טיפול אנדודונטי) אצל רופא השיניים שלך ומסיימים את ההליך. אתם בטוחים שאתם עומדים להיות נטולי כאבים, אבל אתם מופתעים לגלות שעדיין אתם סובלים מכאבים! מה יכול להיות לא בסדר? ובכן הרגישות סביב השן המטופלת היא נורמלית לאחר , אך היא אמורה להימשך רק שלושה עד חמישה ימים לכל היותר. בזמן הזה אתם יכולים ליטול משככי כאבים. עם זאת, אם הכאב נמשך יותר מכמה ימים, ייתכן שההליך גרם לסיבוך. יש גורמים שונים לכאב לאחר ולפניכם כמה מהם.

 

זיהום בעצם לאחר

אולי עברתם מושלם. השן הנגועה מנוקה, אטומה כראוי ונבנתה מחדש בסתימה או כתר ללא רבב. עם זאת, אם חיידקים עדיין נמצאים בעצם סביב השורש, זה עלול להישאר דלקתי וכואב. למרבה המזל, עם הסרת מקור הזיהום (עצב השן המתה), לחיידקים אין היכן להסתתר. מערכת החיסון שלכם אמורה להיות מסוגלת לחסל את הזיהום בזמן. כדי להאיץ את התהליך, ייתכן ותהיו מטופלים באנטיביוטיקה.

 

תעלת שורש נגועה לאחר

ייתכן ששן תידבק גם לאחר טיפול שורש. מצב מתסכל זה מתרחש כאשר המילוי דולף, מה שמאפשר לחיידקים מהרוק שלך לפלס את דרכם פנימה סביב קצוות המילוי. ברגע שנכנסים לתעלת השורש, חיידקים יכולים ליצור זיהום תוך מספר ימים בלבד. זוהי אחת הסיבות לכך שרופאי שיניים רבים מכסים את השן עם כתר לאחר ביצוע טיפול שורש. עם זאת, זו לא תמיד התשובה הרצויה, מכיוון שהשן שכבר נחלשה עלולה להזדעזע באופן שיהיה צורך לעקור אותה. במקרה זה תשקלו להחליף את השן שנעקרה בשן מושתלת.

 

החמצה של תעלת שורש בעת

לשיניים יש מספר תעלות וחלקן קשות לזיהוי, במיוחד בטוחנות. ייתכן שרופא שיניים עלול לפספס תעלה נגועה, ולהשאיר מעט עצב בתוך השן או ליצור כיס קטן לחיידקים שייצרו זיהום. אם נשאר עצב לא מטופל, השן שלך תישאר רגישה לחום ולקור כפי שהייתה לפני ההליך. אם חיידקים גורמים לזיהום, השן תהיה רגישה ללחץ. לפעמים, החללים שנותרו למגורים של חיידקים הם מיקרוסקופיים ונמצאים ממש בקצה השורש. קחו בחשבון כי אף אחת מהבעיות לא תסתדר מעצמה. אתם תצטרכו לבצע חוזר.