דף הבית כלי רכב תפקידה של אוריאה בהפחתת פליטת דיזל מודרנית

תפקידה של אוריאה בהפחתת פליטת דיזל מודרנית

טכנולוגיית SCR משתמשת ב- אוריאה כדי להמיר פליטת תחמוצת חנקן (NOx) ממנועי דיזל לגז חנקן ואדי מים בלתי מזיקים. זה מושג על ידי הזרקת אוריאה נוזלית לזרם הפליטה. האוריאה נקשרת ל-NOx דרך זרז ומפרקת את המזהמים באמצעות תגובה כימית.

מנועי דיזל עשו כברת דרך בהפחתת פליטות מזיקות. מרכזי בהתקדמות זו היא אוריאה, מרכיב מפתח המשמש במערכות הפחתה קטליטית סלקטיבית (SCR) המצוידת ברוב רכבי הדיזל החדשים כיום. בואו נסתכל מקרוב על האופן שבו אוריאה עוזרת להפוך את הדיזל המודרני לנקי יותר.

כיצד אוריאה מקל על תהליך SCR

טכנולוגיית SCR משתמשת ב- אוריאה כדי להמיר פליטת תחמוצת חנקן (NOx) ממנועי דיזל לגז חנקן ואדי מים בלתי מזיקים. זה מושג על ידי הזרקת אוריאה נוזלית לזרם הפליטה. האוריאה נקשרת ל-NOx דרך זרז ומפרקת את המזהמים באמצעות תגובה כימית.

נוזל פליטת דיזל (DEF) הוא התמיסה המבוססת על אוריאה המשמשת במערכות SCR. הוא מנוסח בקפידה לריכוז אוריאה של 32.5% עם מים מופחתים וחייב לעמוד בתקני איכות ISO 22241. ה-DEF מאוחסן במיכל נפרד ומוזרק בעת הצורך כדי לאפשר את תהליך הפחתת הפליטות.

על ידי ניצול אוריאה כדי לאפשר מערכות SCR, דיזלים מודרניים יכולים לפעול בצורה יעילה יותר תוך שמירה על זיהום ה-NOx.

בחירת איכות DEF מנוסחת עם אוריאה

DEF מקבל שמות שיווקיים שונים בהתאם ליצרן, כגון AdBlue או OptiBlue. לא משנה מה המיתוג, DEF האותנטי מיוצר במיוחד לפי מפרטים מדויקים.

למרות היותה של אוריאה המרכיב הפעיל, ל-DEF תכונות שונות באופן משמעותי מאוריאה חקלאית או תעשייתית. חשוב מאוד להשתמש ב-DEF שנוסח לפי ISO 22241 במערכות SCR דיזל.

אוריאה או תערובות אוריאה מהמדף מסתכנות בפגיעה במערכת ה-SCR באמצעות התגבשות, קורוזיה או עכירות של רכיבים. בחר תמיד במותגי DEF בעלי מוניטין המציעים תיעוד הסמכה.

שמירה על צריכת אוריאה בדיזל שלך

צריכת DEF משתנה בהתאם לגורם העומס ותנאי הנהיגה. הצריכה נעה בדרך כלל בין 2-5% מצריכת הסולר. מחשב הרכב שלך עוקב אחר רמות DEF ויפעיל אזהרות אם המיכל יתרוקן.

הוספת DEF היא פשוטה – קמעונאים רבים מוכרים אותו במשאבה. המחירים סבירים, בממוצע 3-4 דולר לליטר. מלאו מחדש את המיכל מיד כאשר מופיעות אזהרות למניעת בעיות נהיגה.

ל-DEF חיי מדף מוגבלים בסביבות 18 חודשים. הימנע מזיהום ואחסן כל DEF נוסף אטום היטב ומחוץ לאור שמש ישיר.

התפקיד החיוני של Urea בעמידה בפליטות

ה-EPA מחייב דרישות פליטות מחמירות לרכבי דיזל חדשים. טכנולוגיית SCR מבוססת אוריאה היא מכרעת בעמידה בתקני פליטת NOx העדכניים ביותר עבור מנועי דיזל.

ללא אוריאה שתאפשר את מערכת SCR, פליטת הסולר תחרוג בהרבה מהמגבלות החוקיות. זה יגרום לרכבי דיזל שלא לעמוד בדרישות למכירה בשוק האמריקאי.

אוריאה הפכה בבירור מהותית לביצועי הפליטה של ​​מנוע הדיזל המודרני. תחזוקת מערכת DEF/urea חיונית לעמידה בתקנות.

לסיכום

התקדמות כמו SCR באמצעות אוריאה אפשרה למנועי דיזל לאזן כוח, יעילות ופליטות נקיות יותר. בעוד המנועים עצמם הפכו נקיים הרבה יותר, אוריאה נותרה התוסף העיקרי שגורם לכל חבילת הפליטות לעמוד בתקנים רגולטוריים.

פתרונות אוריאה כמו DEF מיוצרים במיוחד עבור מערכות SCR. תחזוקת מיכל DEF חשובה, שכן רכב דיזל לא יפעל כראוי אם אספקת האוריאה מתרוקנת. עם הניסוח הנכון של DEF ותשומת לב נאותה למילוי מחדש, אוריאה מאפשרת למנועי דיזל להמשיך לפעול בצורה נקייה במשך שנים רבות.