דף הבית בעלי מקצוע תיקון שריטות ברכב עם ספריי צבע

תיקון שריטות ברכב עם ספריי צבע

אחד אחד הדברים המעצבנים או להגיע אל הרכב ולגלות שיש עליו שריטה, זה לא ממש משנה אם השריטה גדולה או קטנה עדיין השריטה הזאת היא לא יפה לעין הוא מפריע לנו. יש לו 100 דרכים לטפל בשריטות שריטות קלות ניתנות לטיפול על ידי פוליש ווקס בעצמנו מורידים שכבה עדינה של הצבע ובכך מעלימים את השריטה.

אחד אחד הדברים המעצבנים או להגיע אל הרכב ולגלות שיש עליו שריטה, זה לא ממש משנה אם השריטה גדולה או קטנה עדיין השריטה הזאת היא לא יפה לעין הוא מפריע לנו. יש לו 100 דרכים לטפל בשריטות שריטות קלות ניתנות לטיפול על ידי פוליש ווקס בעצמנו מורידים שכבה עדינה של הצבע ובכך מעלימים את השריטה. כאשר השריטה עמוקה יותר נצטרך לטפל בה באופן קצת יותר מקצועי, למשל להגיע אל פחח רכב או לבצע תיקון או לחילופין לנסות ולתקן בעצמנו על ידי ספריי צבע. ספריי צבע ללא ספק הינו הדרך הקלה היעילה והנוחה ביותר לטיפול בשריטות ברכב. לא צריך מיומנות גדולה מידי על מנת לצבוע את הרכב עם ספריי צבע ועל כך נלמד בהמשך.

ככה תשתמשו עם ספריי צבע לתיקון שריטות

 רוצים לתקן שריטות ברכב בעצמכם? אחת הדרכים הקלות והנוחות לעשות זאת היא על ידי שימוש בספריי צבע. ספריי צבע בעצם ומיכל הממולא בצבע אשר ניתן לרסס אותו על גבי הרכב בדומה לכל תרסיס אחר. חשוב לבחור צבע לרכב שתואם את  הגוון המקורי של הרכב אותו תוכלו למצוא בספר הרכב או מתחת למכסה המנוע. לאחר שבחרתם את הגוון המתאים תוכלו לרכוש מיכל ספריי צבע עם הגוון הנכון עבורכם. כעת מה שנותר לכם הוא ליישם את הצבע על השריטות אולם חשוב לעשות זאת בצורה נכונה על מנת למנוע נזילות או נזק ליתר חלקי הרכב. אלו הדגשים שמומלץ לשים לב אליהם בעת השימוש עם ספריי צבע:

הכנת המשטח – על מנת שהצבע נתפס היטב על גוף הרכב יש לבצע הכנות מראש, יש לשייף חלקי צבע רופפים או להסירם, יש לנקות שאריות אבק שומן וכל לכלוך אחר.

ההגנה על הסביבה – על מנת למנוע פגיעה בחלקי רכב אחרים או התזה על אזורים שאינם צריכים תיקון מומלץ לכסות אותם בעיריית פלסטיק ובכך למנוע ריסוס שגוי.

אופן ההתזה –  אומנם ספריי צבע הינו היעיל ביותר לצביעה נקודתית מקומית אולם יש צורך לעשות זאת נכון. ראשית דבר על מנת למנוע נזילות יש לצבוע במרחק של 25 עד 30 סנטימטר מה שטח המיועד לצביעה. תהליך הצביעה צריך להתבצע על ידי הנעת המיכל מצד לצד בצורה מתמשכת על מנת לא לגרום לנזילות. מומלץ לא לחזור על אותו מקום יותר מפעם אחת אלא להמתין ייבוש ראשוני ואז לחזור ולהתיז שוב. במידה ויש נזילה מומלץ להמתין לייבוש לשייף אותה ואז לבצע תיקון נקודה על מנת להטמיע את האזור החדש שעבר ריסוס עם ספריי צבע יחד עם שאר השטח שבו קיים צבע אולי דהוי אולי ישן מומלץ להשתמש בספריי מטשטש יהודי שמטרתו טשטוש בין החדש לישן. 

ייבוש וסיום עבודה – לאחר סיום התזה של ספריי צבע על השריטות מומלץ להמתין כ-24 שעות על מנת שהצבע התייבש והתקשה לאחר מכן מומלץ להתיז כפי שכבר אמרנו ספריי לטשטוש כתמים ולגבי זה ספריי לכה.

 

חשוב לציין שאם יש לכם שטח גדול לצביעה עדיף שתגיעו אל פחח רכב ולא תנסו לתקן בעצמכם מכיוון שהתוצאה עלולה להיראות לא איכותית.

החשש מפני בחירת ספריי צבע תואם לרכב שלכם

 אחת הבעיות הקיימות כאשר אנו רוצים לבצע תיקון בצבע הרכב בעצמנו כי החשש מפני בחירת ספריי צבע בגוון שתואם לרכב שלנו. מניפת הגוונים נקראת ראל – RAL  והגוון המדויק והנכון של הרכב לרוב נמצא בספר הרכב או מוטבע על שלדת הרכב מתחת למכסה המנוע ברכבים מסיימים זה יכול להופיע גם על משקוף דלת הנהג. ראשית דבר תמיד חשוב לבחור את הגוון הנכון גם עם שאר צבע הרכב נראה דהוי או בהיר יותר מכיוון שאם תבצע ותיקון ולאחר מכן פוליש ווקס לרכב התיכון כמעט ולא יראה. כדאי מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע מיומן בכל הנוגע לביצוע תיקון תוך מתן מחשבה אם באמת אתם יכולים לתקן בעצמכם או שתאלצו להגיע אל פחח רכב.