דף הבית בנייה ושיפוצים ציוד וכלי עבודה

ציוד וכלי עבודה

כלי עבודה וציוד הם רק שם כללי להמון סוגים שונים של מכשירים המסייעים לכמות עצומה של תעשיות וענפים. ישנם כלי עבודה תעשייתיים וכמו כן, ישנם כלי עבודה לאדם הפרטי שאוהב לבנות ולתכנן אובייקטים בזמנו הפרטי. אם אתם מחפשים להגדיל או להחליף את ארגז הכלים שלכם, במאמר הבא אפרט על סוגים שונים של ציוד וכלי עבודה, כך תקבלו מידע בסיסי לגבי הציוד אותו תצטרכו לרכוש. כלי עבודה מיוצרים על ידי חברות שונות וגם פועלים באמצעות מנגנונים שונים. מה יהיה הציוד היעיל ביותר, את זה אפשר לדעת רק על פי סוג העבודה אותה אנחנו מבצעים. ישנן עבודות המבוצעות באופן תמידי בתנאי חוץ וכאלה המבוצעות באופן תמידי בתנאי פנים. לעבודות אלו ישנם כלים המתחשבים בתנאי השונים. ענף התעשייה הוא עצום וישנם כלי עבודה מיוחדים עבור כל ענף וענף. בין הענפים השונים נמצא ציוד צביעה מסוגים שונים, ציוד מיגון אישי המיועד להגנת גוף האדם בתהליכי עבודה מסוימים, ציוד ומוצרי ליטוש, ציוד משלים המסייע להשלמת עבודות שונות ועוד המון.

סוגים שונים

כאשר מדברים על כלי עבודה, התחלתי לציין שישנם סוגים שונים הפועלים על ידי מנגנונים שונים ומתאימים לתנאים משתנים. הנה כמה דוגמאות לכמה סוגים של ציוד וכלי עבודה:

  1. כלים חשמליים: כלי עבודה ומכשירים חשמליים הם כנראה המוכרים ביותר. היתרון הגדול ביותר של מכשירים חשמליים הוא שהם אינם מפסיקים לעבוד. מכשיר חשמלי  יכול לעבוד ללא הפסקה כמה זמן שתרצו. החסרונות של מכשירים כאלו הוא אחד, משקלם הרב(עשויים מפלדה) ושתיים, אי אפשר לעבוד איתם בתנאי חוץ, אלא אם מחברים אותם לכבל מאריך שהופך את העבודה למסורבלת.
  2. כלים פניאומטיים: כלים פנאומטים נחשבים ליעילים במיוחד. כלים פניאומטים דומים לכלי עבודה חשמליים כלומר נמצא מברגות, מקדחות וכל מכשיר שפועל גם באופן חשמלי. ההבדל ביניהם הוא שכלי פניאומטי פועל כאשר הוא מחובר למכשיר הקומפרסור המייצר עבורו לחץ אוויר דחוס. ליטוש היא פעולה שנעשית גם כן באמצעות מלטשת פניאומטית המעניקה תוצאת גימור נהדרת. כלים פניאומטים קלים הרבה יותר מכלים חשמליים ולכן האחיזה בהם אינה מעייפת ומדויקת.
  3. כלים אלחוטיים: כלים אלחוטיים נהדרים עבור עבודה בתנאי חוץ, קל מאוד לנייד אותם והם אינם כבדים. החיסרון היחיד במכשירים אלו היא העובדה שהסוללות נגמרות מהר ולכן זמן העבודה מוגבל. כמובן שמצטיידים בבטריות נוספות אך העבודה אינה רציפה.

היכן רוכשים ציוד איכותי

מעוניינים לרכוש ציוד ספציפי חדש אך לא יודעים היכן כדאי לעשות זאת? רכישה של ציוד איכותי תמיד כדאי לעשות אצל חברה מקצועית שמתמחה בציוד וכלי עבודה המתאימים לתעשייה שלכם. לעתים ציוד נמכר ברשתות שונות כחלק ממוצרים רבים ושונים שאינם קשורים לתעשייה שלכם. רכישה במקום כזה היא סיכון. רוצים לוודא את איכות הכלים שאתם רוכשים? פנו רק לבעל מקצוע מורשה. אל תתפשרו והציוד ישרת אתכם לאורך זמן.