דף הבית בית וחוץ מתי נצטרך להשתמש בכספת כבדה?

מתי נצטרך להשתמש בכספת כבדה?

מהן כספות כבדות ומתי באמת נזדקק לכספת מהסוג הזה. ובכן, כספות כבדות לרוב נוכל למצוא בארגונים ציבוריים גדולים כמו משטרת ישראל ומשרד הביטחון אבל לא רק. חשוב מאוד להבין מהי המשמעות של הכספת הכבדה ואילו יתרונות היא יכולה להעניק לנו. בדרך כלל נוכל למצוא כספות כבדות בבתי יכולים אשר יאחסנו את התרופות השונות בכספות כאלו. כאשר מדובר בתרופות או אם מדובר בכלי נשק, חשוב ביותר שרק אנשים המורשים לגעת בתכולות האלו תהיה להם גישה אל הכספת. עלול להיווצר מצב מאוד מסוכן אם תרופות או נשק יפלו אל הידיים הלא נכונות. על הכספות הכבדות להיות ממוגנות בצורה הטובה ביותר שתבטיח את העמידות שלהן בפני פריצות וגנבות שעלולות לסכן אנשים רבים.

כספות כספות וחשיבותן

ישנם מקומות שחשיבות הכספת הכבדה היא בלתי ניתנת להתפשרות. היתרון הבולט ביותר של כספות כבדות הוא כמובן משקלן. כספות כבדות אינן ניתנות לסחיבה ועל מנת להזיז אותן ממקום למקום, צוות של כמה אנשים יצטרך לפרק אותה ולשאת אותה בחלקים בתוך כלי רכב המיועד למשקל כה רב. לעתים כספות כבדות הממוקמות בקומות כבדות ואינן נכנסות אל המעלית יהיו זקוקות למנוף מיוחד שיירים אותן דרך חזית הבניין אל הרכב המתאים. אם חשוב ביותר שהכספת לא תזוז ממקומה, כספת כבדה יכולה להיות פתרון נהדר. אך אין זה מספיק להסתמך על משקל הכספת. חשוב מאוד להבין שמשקלה הרב של הכספת אינו מצביע ומעיד על יכולות המיגון השונות שלה מפני גנבה, פריצה או שרפה. כאשר תרצו לרכוש כספת כבדה, תצטרכו לוודא שאכן עומדת בקריטריונים נוספים על מנת לקבל מיגון מלא. תכולת הכספת משפיע על הקריטריונים בהם הכספת צריכה לעמוד כלומר, אם הכספת אמורה להגן על מסמכים מסווגים, בנוסף להיותה כבדה, בעלת מנגנון הגנה יעיל ומשוכלל היא צריכה להיות גם כספת חסינת אש העומדת בתקנים המעידים על יכולת העמידות שלה בפני שרפות. אם כספת אמורה למגן נשק, היא צריכה להיות עמידה בפני האופציה שמשהו יגרום לנשק לפעול.

היכן ממקמים את הכספת

חשוב מאוד לחשוב על מיקום הכספת טרם התקנתה. ראשית, על מנת שהכספת תוכל לשמור על האיכות שלה ולבצע את עבודת ההגנה בצורה הטובה ביותר, רצוי ומומלץ מאוד לעגן אותה אל הרצפה. ישנם משטחים שונים בהם יהיה משטח חוצץ כלשהו המפריד בין הרצפה לכספת על מנת שמשקלה יתפזר ולא ישפיע או יזיק לקומה מתחת. מיקום הכספת הוא חשוב ביותר כיוון שלאחר התקנת הכספת, לא יהיה ניתן להזיז אותה. חשיבה אסטרטגית על מיקום הכספת טרם התקנתה תהיה הדבר הנכון והיעיל ביותר לעשות. דבר אחרון ולא פחות חשוב הוא אופן ההתקנה. ההתקנה חייבת להתבצע על ידי אנשי מקצוע שהוכשרו במיוחד והם בעלי ההסמכה הנכונה להתקנת כספות כבדות. התקנה לא נכונה עלולה לפגוע בכספת ולמנוע ממנה להגן על התכולה בצורה האיכותית ביותר.