דף הבית כותרות ראשיות מתיבת האוצר של הצי המלכותי ועד כספות

מתיבת האוצר של הצי המלכותי ועד כספות

להבדיל מימים עברו כספות לא נבנות סתם ולא התפתחו למה שהן היום סתם. הסיבה שכספות קיימות כל כך הרבה שנים היא די ברורה אם כי היא מעט יותר מורכבת ממה שנדמה לעין.

משרדים להשכרה
משרדים להשכרה

להבדיל מימים עברו כספות לא נבנות סתם ולא התפתחו למה שהן היום סתם. הסיבה שכספות קיימות כל כך הרבה שנים היא די ברורה אם כי היא מעט יותר מורכבת ממה שנדמה לעין. המטרה ע העיקרית של כספות היא לשמור על הציוד הכי יקר שלנו, על התרופות או סמים (נרקוטיקה וכו') הכי חשובות, על כלי נשק ועל אוצרות לאומיים השאלה הנשאלת היא מדוע העסק הזה כל כך משגשג ולמה חשוב להמשיך ולהמציא את הגלגל מחדש בכל מה שנוגע לאבטחת כספות? הסיבה העיקרית לכך היא שיש גנבים ופורצי כספות אשר לא נחים לרגע והם מאוד מתוחכמים וממציאים בעצמם עוד ועוד שיטות לפריצת כספות או להשתלטות בכוח על מי שיודע את הקודים שפותחים כספות. זהו למעשה משחק שבו שני הגורמים כל הזמן רוצים ללכת ולהיות צעד אחד לפני הגורם השני וכך להגן על האינטרסים שלהם. לא נראה כי בשנים הקרובות ימצא פתרון קונקרטי שבו לא יהיו יותר פורצי כספות ולכן חשוב מאוד להשקיע הרבה מאוד משאבים על פיתוח כספות, קודי נעילה, שיטות נעילה, שיטות שמירה על כל אדם בעל גישה וכן הלאה ולכן הנושא כל הזמן נמצא בהתפתחות מתמדת.

על ראשית דרכן של כספות בעולם

בתקופה קדומה יותר היה שימוש עם כספות רק שהן לא נקראו כספות בזמנו אלא תיבות אוצר או אפילו קברים כמו שהתגלה הקבר של רעמסס השני במצרים העתיקה ובו היה מנגנון עץ של נעילה עם מפתח למעשה בכל הקברים במצרים העתיקה מציגים מנגנוני נעילה מתקדמים כל כך שמאוד קשה לחוקרים להבין איך בשנים כל כך רחוקות כמו המאה ה 13 לפני הספירה בכלל הצליחו לבנות אותן. ולכן מאז ועד היות תמיד יהיו מי שמפתח ומתכנן כספות ויהיו מי שפורץ אליהן.
דוגמה נוספת היא שבימי הפיראטים במאה ה 17 ספינות הצי המלכותי התקינו כספות – תיבות אוצר בכל הספינות על מנת להגן על האוצר שלה מפני פיראטים כספות תוכננו עם מנגנוני מפתח יחודיים שפרצה אליהם כמעט ולא אפשרית ללא המפתח כמובן. במאה ה-19 החלו לייצר כספות באופן סדרתי באנגליה והכל החל מתכנון כספות עם מנגנוני מפתח ממתכת כאשר בהמשך הפורצים מצאו שיטות פריצה על ידי פיצוץ הכספת עם דינמיט. בשלב הזה החלו לפתח כספות עם מנגנון של מספרים וכך רק על ידי הכנסת קוד ניתן לפתוח את הכספת והמנגנון הזה שינה את כל שיטת הנעילה של כספות אבטחה. גם כאן חוו בהתחלה המתפתחים המון בעיות כי הפורצים מצאו שיטה לשמוע את הקליקים של גלגל השיניים עם המספרים ועל ידי כך היו פורצים, לאחר מכן כמובן שיפרו את כל המנגנון הזה וכמו חתול ועכבר, פעם אחת היו ממציאים איזה פיתוח ופעם אחת היו מוצאים דרך לפרוץ אותו. כספות הן בעצם שומר הסף של הרכוש הכי יקר ולכן הן תמיד יהיו בעין הפורץ כקודש הקודשים ותמיד הפורץ יחפש אותן קודם כל. 

איפה ניתן לרכוש כספות היום?

היום רכישת כספות מתאפשרת בהרבה מקומות אך אם אתם רוצים להבטיח לכם איכות בחרו במקומות ייעודיים שכל ההתמחות שלהן היאמכירה, התקנה ו/או ייצור כספות. עסק כספות רציני אמור להציע לכם גם ייעוץ לגבי איזו כספת הכי תתאים לכם, גם שירות מכירה של אותה הכספת, גם שירות הובלה והתקנה וכמו כן אחריות וכל התקנים שחייבים להגיע כדי שחברת הביטוח תאשר את ההתקנה. יש גם אנשים שלא רוצים שאיש ידע על קיום הכספת שלהם ושם צריך ממש לסמוך על חברת כספות ויש לערוך בדק בית רציני לפני שסומכים על אחת כזאת.