דף הבית עסקים מה המשמעות של טרנספורמציה דיגיטלית?

מה המשמעות של טרנספורמציה דיגיטלית?

כמעט כל עסק כיום נמצא בתהליך או מתחיל תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית. זהו למעשה תהליך של שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות כדי ליצור תהליכים עסקיים חדשים - או לשנות תהליכים קיימים עסקיים, כל זאת על מנת להתאים לתרבות וחוויות לקוחות שמשתנה כל העת ובאה בדרישות עסקיות משתנות.

כמעט כל עסק כיום נמצא בתהליך או מתחיל תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית. זהו למעשה תהליך של שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות כדי ליצור תהליכים עסקיים חדשים – או לשנות תהליכים קיימים עסקיים, כל זאת על מנת להתאים לתרבות וחוויות לקוחות שמשתנה כל העת ובאה בדרישות עסקיות משתנות. ההתאמות והעיצוב מחדש מחדש הזה של עסקים בעידן הדיגיטלי הוא ההגדרה של טרנספורמציה דיגיטלית.

עד כמה באמת טרנספורמציה דיגיטלית חשובה?

השינוי הזה, אותו עיצוב מחדש שהגדרנו אותו כ טרנספורמציה דיגיטלית מתעלה על תפקידים מסורתיים כמו מכירות, שיווק ושירות לקוחות. במקום זאת, טרנספורמציה הדיגיטלית מתחילה ונגמרת באופן שבו אתה – בעל העסק חושב על הלקוחות ומתקשר איתם. כשאנחנו עוברים משימוש עם נייר לגיליונות אלקטרוניים וליישומים חכמים לניהול העסק שלנו, יש לנו הזדמנות לדמיין מחדש איך אנחנו עושים עסקים – איך אנחנו מתקשרים עם הלקוחות שלנו כאשר הטכנולוגיה הדיגיטלית מלווה אותנו. ואכן כיום מציאת מידע ושיתוף מידע הפכו להרבה יותר קלים לאחר שהוא עבר טרנספורמציה דיגיטלית, אבל הדרכים שבהן עסקים השתמשו ברשומות הדיגיטליות החדשות שלהם חיקו במידה רבה את השיטות האנלוגיות הישנות. מערכות הפעלה למחשב אפילו תוכננו סביב סמלים של תיקיות קבצים כדי להרגיש מוכרות ופחות מפחידות למשתמשים חדשים. נתונים דיגיטליים היו יעילים יותר עבור עסקים, אבל מערכות ותהליכים עסקיים עדיין תוכננו ברובם סביב הניירת והדרך לשתף אותה בין עסקים ולקוחות, קחו לדוגמה את הפקס שכבר עבר מן העולם, איזה חידוש מדהים הוא שהצליחו להעביר דף ממקום למקום בצורה דיגיטלית.

ככל שתקדימו עם טרנספורמציה דיגיטלית כך עדיף

לעסקים קטנים שרק מתחילים את דרכם, אין צורך להגדיר את התהליכים העסקיים ולשנות אותם מאוחר יותר. אתם יכולים לתכנן את העתיד של הארגון מהרגע הראשון. בניית עסק ללא תכנון מראש של שימוש בדיגיטל אלא עם פנקסי חשבונות בכתב יד פשוט לא ברת קיימא. חשיבה, תכנון ובנייה דיגיטלית מגדירים אותכם ואת העסק שלכם להיות זריזים, גמישים ומוכנים לצמוח.

הלקוח שלכם הוא זה שקובע את המדיניות של טרנספורמציה דיגיטלית

הטרנספורמציה הדיגיטלית מתחילה ונגמרת בלקוח, אין על כך עוררין. עד לא מזמן היינו משתמשים בכרטסות לקוח מנייר שמותקנות על גלגלת, משם עברנו לפנקסי שמות ואל מחשבי כף יד כדוגמת פאלמים למיניהם, אולם תמיד הניירת והמסמכים הם שליוו אותנו. בעידן החדש של טרנספורמציה דיגיטלית אתם יכולים לשכוח מהניירת שלפני זמן לא רב, עסקים ששמרו רישומים על נייר. בין אם נכתב בכתב יד בפנקסי חשבונות ובין אם הוקלדו במסמכים, הנתונים העסקיים רובם ככולם היו אנלוגיים. אם רצית לאסוף או לחלוק מידע, עסקת במסמכים פיזיים – ניירות וקלסרים, ופקסים. בשלב מאוחר יותר המחשבים הפכו לעיקר העניינים, ורוב העסקים החלו להמיר את כל הרשומות האלה על נייר לקבצי מחשב דיגיטליים. בדיוק לזה קוראים טרנספורמציה דיגיטלית, המעבר מאנלוג לדיגיטל שכולו  תהליך המרת מידע מאנלוגי לדיגיטלי.