דף הבית תעשייה ללכת על בטוח עם לוחות פח מרוג

ללכת על בטוח עם לוחות פח מרוג

פח מרוג
פח מרוג

כאשר אנו רוצים להגיע ממקום נמוך למקום גבוה יותר ללא ספק משתמש במדרגות. יש מגוון סוגים עצום באפשרויות לבנייה ויצירה של מדרגות שיש מדרגות עץ, מדרגות אבן, מדרגות ברזל, חלקם מחופים עם שיש, לוחות עץ ועוד. אולם כאשר אנו רוצים לייצר או לבנות מדרגות הממוקמות במקום שיש בו סכנת החלקה כגון מבני תעשייה, מוסכים וכל מקום אחר בו יש סכנת החלקה, אנו חייבים למנוע את ההחלקה וזאת  ניתן לביצוע בכמה אופנים. השימוש עם פח מרוג הוא ללא ספק הפתרון היעיל, המקצועי והבטוח ביותר שנותן לנו מענה מושלם. השימוש עם פח מרוג מאפשר לנו לבנות מדרגות איכותיות, בטוחות ויציבות למדי. כמו ברוב סוגי הפחים גם פח מרוג מגיע ב 2 צורות, פח מרוג מגולוון ופח מרוג שחור, 2 סוגים אלו משמשים לאותם יישומים כאשר יש הגילוון נועד לתת מענה כאשר מייצרים מדרגות חיצוניות, כלומר חשופות לגשמים.

ראשית דבר, ההבדל בין פח מרוג מגולוון לבין פח מרוג שחור

ייצור מדרגות אינו דבר שיש להקל בו ראש, הביצוע דורש מיומנות ומקצועיות תוך שילוב של ידע בהנדסה. החשיבות הגבוהה של ייצור מדרגות בכלל או מדרגות מפח מרוג בפרט במקצועיות מובנת וברורה, המדרגות צריכות, או נכון לומר חייבות לעמוד במאמצים המיועדים להם ולכן תכנון נכון חייב להיות על ידי מהנדס. יחד עם זאת ציינו שיש 2 סוגים של פח מרוג, מגולוון ושחור. למעשה אלו אותם פחים בדיוק רק שהפח המגלוון עבר תהליך כימי שבו הוא עובר ציפוי המגן עליו מפני חלודה וקורוזיה. הגילוון מתבצע באחד מ 2 אופנים גילוון קר או גילוון חם.

גילוון קר – תהליך העברת אלקטרונים שליליים דרך הפח והתזת אבקת אבץ הטעונה באלקטרונים חיוביים, באופן זה האבץ "נדבק" לפח. עובי תקין של גילוון נע בין 14 מיקרון ל 16 מיקרון.

גילוון חם – שיטת גילוון זו מיועדת לתת ציפוי עבה וחזק יותר של אבץ עובי הציפוי נע בין 75 מיקרון ל 85 מיקרון. אופן ביצוע הגילוון הוא על ידי טבילת הפח ב"אמבטיית" אבץ רותח ולאחר מיכן נותנים לפח זמן התקררות טבעית. מטרת גילוון חם היא ליצור ציפוי מבפנים ומבחוץ קשיח ואיכותי העמיד בתנאי מזג אוויר קשים ולאורך זמן. 

השימוש עם פח מרוג נתון לשיקול דעת המתכנן, לרוב אם נבחר לבנות משטח דריכה או מדרגות מחוץ למבנה תוך ידיעה שם יהיו חשופים לשינויי מזג אוויר נבחר בפח עם גילוון חם.

השימוש הנפוץ עם פח מרוג הוא בתעשייה אך לא רק

פח מרוג מאופיין בהטבעת "דמעות" אליפטיות, שמטרתן למנוע החלקה, לרוב השימוש נמצא בתעשייה למטרת בניית מדרגות, משטחי דריכה, חיפוי עמודים או קירות למניעת פגיעה בהם עם כלי עבודה או מכונות כבדות. אולם בשנים האחרונות וכחלק מעיצוב פנים של משרדים, דירות מבנים שונים החלו לשלב אלמנטים תעשייתיים כגון קירות מבטון חשופים ללא טיח, חיפויי קירות עם פח מרוג ואף מדרגות פנים שגם הן עשויות פח מרוג  ומובילות לקומה מעל. יש יתרונות רבים בשימוש עם חומר גלם זה בזכות העיצוב הייחודי שלו.