דף הבית בית וחוץ לא מחכים לעננים אפורים – כבר היום מזמינים סולר לחימום

לא מחכים לעננים אפורים – כבר היום מזמינים סולר לחימום

לחמם את הבית בחורף זו לא משימה מורכבת אבל רוב רובנו משתמשים במכשירים חשמליים לצורך החימום ומגלים שבזמן הפסקת חשמל אין אפשרות להמשיך ולחמם. הפתרון היעיל ביותר הוא שימוש בסולר לחימום. סולר לחימום מופק מנפט ומהווה פתרון זול בהשוואה לדלק. השימוש בסולר לרוב הינו בתעשייה אך גם למטרות חימום ביתי או הסקה של מבני מגורים. השימושים הנפוצים של סולר לחימום הם חימום על ידי קמין, חימום תת רצפתי או שימוש בבנייני מגורים להסקה מרכזית.

שיטות חימום והכדאיות של כל אחת מהן

כפי שאתם יודעים יש לא מעט שיטות לחמם בית, בניין ובכלל חללים הדורשים חימום, מבין השיטות השונות יש כאלו יעילות יותר ויעילות פחות אולם השימוש עם סולר לחימום נחשב לנפוץ ביותר, למעשה בעשור הקודם סולר לחימום היווה מקור עיקרי לחימום בתים, כיום כאשר קיימים בנוסף על הסולר פתרונות לחימום נוספים יש רבים שיעדיפו את החימום עם סולר על פני דרכים אחרות. אלו שיטות החימום הנפוצות כיום:

מזגן – פתרון לחימום יעיל, מהיר וללא ספק חסכוני אולם הבעיה העיקרית היא שחימום על ידי מזגן מייבש את האוויר, והאוויר היבש אינו נעים לנשימה. בנוסף כאשר יש הפסקת חשמל המזגן לא עובד וזהו חיסרון גדול.

תנור / רדיאטור / מפזר חום – בדומה לחימום על ידי מזגן גם מכשירי חימום אלו פועלים על חשמל אולם לרוב אלו צרכני אנרגיה גדולים יותר. העלויות גבוהות יותר וגם הם בדומה למזגן לא יכולים לפעול כאשר יש הפסקת חשמל.

קמין – ללא ספק קמין הפועל על סולר לחימום הינו הפתרון היעיל והאיכותי ביותר, הקמין מפזר את החום ביעילות רבה ואינו מייבש את האוויר כמו המזגן, בנוסף להבדיל מכל מכשיר חשמלי אחר הקמין אינו פועל על חשמל ולכן אין בעיה להמשיך ולחמם כאשר יש הפסקת חשמל. החיסרון העיקרי של סולר לחימום בא לידי ביטוי ב 2 דברים והם הריח הייחודי שסולר מדיף והעלויות ביחס לחשמל.

מה תעדיפו? סולר לחימום או חימום חשמלי?

השאלה הרווחת בין כולם היא מה עדיף על מה? איך לחמם את הבית עם מזגן חשמלי או סולר לחימום? התשובה על כך חלוקה מכמה סיבות. ראשית לכל אחת משיטות החימום יש יתרונות וחסרונות וכל אחד צריך להחליט מה עדיף לו ומה מתאים לו יותר. כפי שאמרנו חימום על ידי מזגן נחשב למהיר יותר, זול יותר וללא ספק בטוח יותר אך החימום המופק אינו מרגיש טבעי ולא נעים בהשוואה אל סולר לחימום שהחום המופק נעים יותר, לסולר 2 חסרונות עיקריים שהראשון מביניהם הוא העניין של העלויות, ללא ספק לחמם עם סולר יוצא יקר יותר ובנוסף חימום עם קמין נחשב לבטוח פחות. הבדל נוסף הוא הזמנת סולר מול החשמל, חשמל הוא אחד ומי שמספק לנו חשמל היא חברת החשמל, לעומת זאת סולר לא קונים מכל אחד, חשוב להקפיד על סולר איכותי כדי למנוע תקלות בקמין, המחיר שונה מספק לספק וזמינות השירות גם כן שונה בין ספק אחד לשני.