דף הבית בית וחוץ כל האמת מאחורי בדק בית, לא קונים לפני שקוראים

כל האמת מאחורי בדק בית, לא קונים לפני שקוראים

בדק בית הינו מבחן מקיף למבנה או נכס, הבחינה בודקת לפרטי פרטים את איכות הבנייה, נוחות הבנייה ומראה הבנייה. למעשה 3 היסודות שעליהן מושתת בדק בית נוגע בכל מבחניו בעובדה שבית הוא בא לשרתינו ולא אנו לשרתו, אם בנו את הבית כהלכה אין סיבה שנוציא עליו כספים מיותרים לטובת תיקונים ושיפוצים, במילים אחרות בדק בית מוודא שהבית בנוי כהלכה ומגן עלינו ולא להיפך, הבניה והאופן שבה נבנה הבית אינו מסכן אותנו בשום אופן לא פיזי ולא בריאותי, ושהבית נבנה בצורה שמכבת את יושביו מבחינה חיצונית.

בית חדש, למה צריך בדק בית עבורו?

אמנם בית חדש מקבלן אמור להיות תקין לחלוטין וחדש אולם למי שלא יודע ישנם חוקים ואת החוקים כתבו מסיבות שונות והעיקרית שבהן היא שמירה עליכם כבעלי הנכס. בדק בית משווה בין החוקים הכתובים לבין הממצאים בפועל, לדוגמה זווית אדן החלון חייבת לנות כלפי חוץ החלון אם הזווית הפוכה אז בגשם הראשון תגלו רטיבות ואפילו חדירת מים פנימה מהחלונות. דוגמה נוספת שבדק בית יכול לתת מענה בגילוי ליקויים הוא בדברים הקטנים כמו ריצוף או עבודות טיח, גם כאן איתור ליקויים על ידי בדק בית יכולים לחסוך לכם פירוק וריצוף מחדש.

מה מקבלים בסופו של תהליך בדק בית?

בסופו של התהליך למעשה אחרי שנבדקו ונבחנו כל המרכיבים, ביניהם אינסטלציה, צנרת, דלוחין, ריצוף, חשמל ועוד, מונפק דוח מקיף שמחולק לקטגוריות ונושאים, הדוח הזה ישמש אתכם כאשר תרצו לקבל הנחה ברכישת הנכס או בכלל יעזור לכם לשקול אם בכלל נתאים לכם לרכוש את אותו נכס. בדק בית מאפשר לכם לקבל בדיוק את מה שאתם משלמים עליו, בין אם זה בהקשר לבנייה, לשכונה או לאוכלוסייה. ואם ישנם בעיות או תקלות הרי שדוח בדק בית הינו מסמך בעל משקל משפטי לכל דבר ויאפשר לכם לתבוע את הגורמים הרלוונטיים. תוכלו תמיד להיות בטוחים שלאחר ביצוע בדק בית לא יהיו לכם שאלות לגבי הבית או נתונים מוסתרים מעיניכם.