דף הבית בית וחוץ חמישה קריטריונים לבחירת כספת

חמישה קריטריונים לבחירת כספת

לפני שבוחרים כספת חדשה, אין זה משנה כרגע לאיזה צורך, צריך להבין שכספות מיוצרות בהמון סוגים וסגנונות שונים. גם לכל קטגוריה בתוך הענף ישנן כספות המתחלקות לתתי קטגוריות. על מנת לבחור את הכספת הטובה ובעלת יכולות המיגון היעילות ביותר לרכוש שלכם, תזדקקו למידע בסיסי מקדים. לא מומלץ לצאת ולרכוש כספת על דעת עצמכם ובמקומות שאינם מתמחים בענף. באופן הזה אתם עלולים לסכן את רכושכם יקר הערך אותו תכניסו אל הכספת שרכשתם. לפני שרוכשים כספת, מוכרחים להבין מה הם המאפיינים שלה ויותר מזה, חייבים לוודא שמאפייניה אכן מתאימים לרכוש לנו. כספת איכותית היא אולי לא מוצר זול אך היא בהחלט מוצר משתלם. כספת טובה יכולה להגן על רכוש יקר באופן מצוין ולמנוע פריצות וגנבות. ישנן כספות שמעניקות הגנה לא רק מפני פריצות אלא גם מפני נזקים בלתי צפויים כמו שרפה, הצפה ונזקים נוספים. זאת עוד סיבה לביצוע בדיקה מקיפה של מאפייני הכספת, כך תוכלו להגן על התכולה שלכם בצורה המקסימלית.

מה עלינו לבדוק לפני הרכישה

לכל כספת מאפיינים שונים המגדירים את יכולות המיגון שלה. ישנן כספות מאוד משוכללות ואיכותיות וכאלה שהן פחות. כל תכולה זקוקה להגנה שונה ולכן בדיקת המאפיינים היא קריטית. הנה חמישה קריטריונים חשובים לבדיקה:

  • גודל: על מנת להבין איזה גודל של כספת יהיה המתאים ביותר, עליכם לאסוף את החפצים השונים עליהם תרצו להגן ולאמוד את גודלם. שימו לב וקחו בחשבון את האופציה להכנסת חפצים נוספים בעתיד.
  • תקציב: תקציב הוא אכן קריטריון חשוב מאוד וצריך להבין שכספת פשוטה לא תעשה את העבודה. רכישה חד פעמית של כספת טובה, איכותית ובעלת יכולות המיגון הטובות ביותר, תסייע לכם במשך שנים לכן, ההשקעה מובטחת ומשתלמת.
  • יכולות מיגון: יכולות המיגון של הכספות משתנות מאחת לשנייה. ישנן כספות עם תקן שנחשבות לכספות החזקות והטובות ביותר כיוון שהן היחידות שמציינות יכולות מיגון וודאיות. כספות בתקן עוברות סדרות שלמות של מבחנים ובדיקות שבסופו של דבר מגדירים את יכולות המיגון הספציפיות ביותר של כל כספת וכספת ואת זה, מציין התקן.
  • סוג מנגנון: סוג המנגנון חשוב כיוון שהוא גם צריך להיות נוח לגישה עבורכם וגם, חשוב שיהיה יעיל, איכותי ולא יצריך תחזוקה קבועה או תיקונים. בדרך כלל, מנגנונים אלקטרוניים עמידים הרבה יותר ממנגנונים מכניים. לכספות יכול להיות יותר ממנגנון אחד וניתן גם להוסיף להן מלכודות מיוחדות שיקשו עוד יותר על ניסיונות פריצה שונים.
  • ניידות/עיגון: טרם רכישת הכספת חשבו האם תרצו לשאת אותה ממקום למקום או שתרצו לעגן אותה לקיר, לרצפה או אף להסתירה. כספת ניידת צריכה להיות קלה מספיק על מנת שנוכל לשאת אותה אך מצד שני, לא מומלץ לרכוש כספת כזו כי קל מאוד לגנוב אותה ולנסות לפרוץ אותה ביעד אחר ללא חשש.

פנו לאיש מקצוע

בסופו של דבר, על מנת לרכוש את הכספת הטובה והיעילה ביותר, כדאי לפנות לחברה מקצועית ולקבל את ההכוונה הדרושה, בהתחשב בכל המאפיינים של הרכוש הזקוק להגנה.