דף הבית מזג אויר התחזית למחר: יהיה קר – ככה תחממו בחורף

התחזית למחר: יהיה קר – ככה תחממו בחורף

אולי עדיין חם בחוץ אבל החורף כהרגלו עומד להגיע ואתם חייבים להיות עם היד על הדופק ולהתכונן על מנת שלא יהיה לכם קר מידי. אמנם החורף הישראי אינו דומה אפילו לאירופה אבל בכל זאת עדיין יש ימים קרים מאוד שיכולים להיות אפילו מסוכנים לחלק מהאוכלוסיה, במיוחד למבוגרת. יש לא מעט דרכים בהם ניתן לחמם את הבית כאשר ללא ספק 2 מהמובילות שביניהן הם חימום על ידי מזגן או תנור והשנייה היא קמין עם נפט לחימום. נפט לחימום הינו שיטה ותיקה ששנים רבות נמצאת בשימוש. עם כניסת המזגנים והתנורים החשמליים ירדו מהחימום על ידי נפט לחימום ועברו לשימוש בחשמל. יחד עם זאת עדיין החימום על ידי נפט הוא טוב ואיכותי יותר מאשר חשמל. נפט לחימום אט אט הופך להיות שוב פעם נפוץ במיוחד בבתים פרטיים אך גם בדירות בבניינים כיום מתקינים קמין על נפט לחימום.

 

למה דווקא נפט לחימום?

נשאלת השאלה אם כל כך זמין וקל לחמם על ידי מזגן למה עדיין יש העדפה לקמין הפועל על נפט לחימום? התשובה על כך מלווה בהסבר יחסית פשוט. התפתחות הטכנולוגיה נוגעת כמעט בכל מישור בחיינו, החל מהאוכל אותו אנו אוכלים ועד למכשירים הטכנולוגיים בהם אנו משתמשים. אותם מזגנים שבעבר הלא רחוק היו עולים הון והיו רק נחלת העשירים כיום הפכו להיות חלק בלתי נפרד מכל בית קל וחומר מכל חדר. אולם יחד עם זאת עדיין יש שימוש עם נפט לחימום ונשאלת השאלה למה?. מזגן ללא ספק מחמם יחסית מהר את החלל, הוא מאפשר חימום חללים גדולים והעלות היחסית נחשבת לזולה ביחס לכל אמצעי חימום אחר. אך יחד עם זאת יש למזגן גם חסרונות רבים, המזגן מייבש את האוויר, האוויר היבש לא נעים לנשימה לאורך זמן ותופעת הלוואי המוכרת של חימום על ידי מזגן היא כאבי ראש ויובש בגרון. בנוסף על כך החיסרון הגדול ביותר הוא שהמזגן כמו כל מכשיר חשמלי פועל על חשמל! ווכפי שאנחנו מכירים את החורפים בישראל יש יותר הפסקות חשמל מגשמים ואם אין חשמל אין אפשרות להפעיל שום אמצעי חימום חשמלי ובכל זה את המזגן. אולם החימום על ידי קמין הינו פיתרון יעיל מסיבות רבות ראשית מבחינת העלויות נפט לחימום נחשב זול יותר, אך מעבר לעלויות החום המופק על ידי קמין הוא חום נעים, לא מייבש, לא מחניק וזמן החימום יחסית קצר. היתרון הבולט ביותר הוא שהקמין אינו פועל על חשמל וניתן להפעילו בכל זמן ובמיוחד כאשר אין אספקת חשמל.

 

ממי מזמינים נפט לחימום?

פעולת ההזמנה של נפט לחימום נשמעת די פשוטה ואכן היא כזו אולם חשוב לזכור כי יש לא מעט ספקי נפט ולא תמיד הנפט הוא איכותי מספיק. כאשר אתם מייעדים נפט לחימום יש חשיבות רבה שהוא יהיה ברמת איכות גבוהה על מנת לשמור על הקמין שלכם מפני סתימות או בעיות. על מנת להבטיח שתקבלו נפט לחימום איכותי מומלץ לבחור בחברה לאספקת נפט מוכרת ומומלצת. המלצה נוספת היא לוודא שצובר הנפט שלכם ריק ונקי על מנת שלא תערבבו נפט ישן עם חדש.