דף הבית בית וחוץ היכן כדאי להתקין דק סינתטי

היכן כדאי להתקין דק סינתטי

כולם מכירים את הדקים היפים העשויים מחומר העץ, נראה אותם בהמון מקומות הנמצאים בתנאי חוץ. את הדק מעץ נמצא במרפסות פרטיות, מתחמים ציבוריים, גני אירועים המשלבים פנים וחוץ ועוד מקומות רבים. הם בדרך כלל מעניקים תחושה חמימה המזכירה את החומרים הנמצאים בטבע כי לרוב עשויים מעץ. דק שעשוי מלוחות עץ מעניק אמנם מראה מאוד אסתטי אך בחלוף הזמן לא יצליח לשמור על צורתו המקורית והיפה. עץ רגיש לשינויים במזג האוויר, הוא אינו אטום בפני מים ועלול להירקב לאחר שספח מים ועלול להינזק מכל מיני חרקים שמאוד אוהבים עץ. גם כאשר העץ משוח בחומר שאמור להגן עליו מפני כל המזיקים הללו, לאורך שנים הוא יצטרך כנראה לעבוד צביעה מחודשת, תיקונים וחיזוקים. חלק מקבוצה גדולה שנקראת לוחות שטוחים, מציעה לוחות מהם ניתן לייצר דק נהדר שנראה בדיוק כמו חומר העץ רק הוא בעל מאפיינים שיאפשרו לו לשמור על איכותו לאורך שנים רבות.

מהו דק סינתטי?

ובכן, דק סינתטי שייך לקבוצת לוחות שטוחים גדולה והוא נקרא בשמו המקצועי והמסחרי, פלדק. פלדק הוא בעצם לוח שטוח אסתטי המיוצר מ-100% PVC. ה-PVC מעניק לו עמידות בלתי רגילה כיוון שהוא מיוצר בטכנולוגיה חדשנית וייחודית. לוחות פלדק נחשבים לבטיחותיים ביותר, הם מעניקים אסתטיקה לכל שטח בו יותקנו, הם עמידים בפני כל תנאי האקלים וגם בקיצוניים ביותר. פלדק הינו לוח סינתטי, מה שהופך אותו לעמיד בפני מזיקי עץ, רטיבות וריקבון. לוחות פלדק יתאימו בצורה מצוינת עבור מספר מקומות:

  1. מדרכות ודקים הנמצאים בסביבת הים – את לוחות הפלדק ניתן להתקין בכל שטח הנמצא בתנאי חוץ, הוא מיועד להתמודד בתנאי לחות קיצוניים. נוכל לראות אותו מותקן בטיילות רבות בקרבת חוף הים.
  2. משטחי חוץ ציבוריים – את לוחות הפלדק נוכל למצוא בשטחי ציבור שונים כגון נמל תל אביב, נמל יפו ובקרבת מבני מסחר רבים ושונים.
  3. מרפסות – את הדק הסינתטי נוכל למצוא גם במרפסות ביתיות וגם במרפסות גדולות עבור מספר רב של אנשים כמו בבתי מלון.
  4. חיפוי עיצובי – מלוחות הפלדק ניתן לייצר חיפוי קירות עיצובי המתאים עבור תנאי חוץ. ניתן לשלב אותו בצורה דקורטיבית עם הקו העיצובי הפנימי של המבנים השונים.
  5. אלמנטים חיצוניים – נוכל למצוא את לוחות הפלדק כאשר מייצרים מהם אלמנטים חיצוניים שונים כגון פחים, ספסלים ומעקות עבור מבני חוץ ציבוריים ופרטיים.

פלדק משתלם לטווח ארוך

דק סינתטי מסוג פלדק יחזיק מעמד שנים רבות בכל התנאים השונים בו יותקן. לוחות אלו מגיעים בגוונים שונים והם מתאימים בצורה מדויקת עבור תנאי מזג האוויר של מדינת ישראל. פלדק אינו מכיל מתכות משום סוג, מאוד קל להתקין אותו והוא אינם נרקב, סופח מים וקל מאוד לנקות אותו. אם אתם מעוניינים בדק איכותי, אסתטי ובטיחותי, פלדק הוא הפתרון שיחזיק הכי הרבה שנים תוך כדי שמירה מלאה על המראה שלו כמו גם על איכותו הגבוהה.