דף הבית בעלי מקצוע בואו והכירו את הזכוכית הגמישה – זכוכית אקרילית

בואו והכירו את הזכוכית הגמישה – זכוכית אקרילית

אולי השם "זכוכית אקרילית" קצת פחות מוכר אבל אתם בטח מכירים את לוחות הפרספקס שנמצאים בשימוש עצום ומגוון. ובכן זכוכית אקרילית היא המצאה אולי הגדולה ביותר אי פעם המאפיינים המיוחדים של אותה זכוכית אקרילית מאפשרים לה להיות תחליף מושלם לזכוכית רגילה. יתרה מכן ניתן ליצור ולייצר מגוון צוצרים מפרספקס שפשוט יהיו טובים הרבה יותר.

אולי השם "זכוכית אקרילית" קצת פחות מוכר אבל אתם בטח מכירים את לוחות הפרספקס שנמצאים בשימוש עצום ומגוון. ובכן זכוכית אקרילית היא המצאה אולי הגדולה ביותר אי פעם המאפיינים המיוחדים של אותה זכוכית אקרילית מאפשרים לה להיות תחליף מושלם לזכוכית רגילה. יתרה מכן ניתן ליצור ולייצר מגוון צוצרים מפרספקס שפשוט יהיו טובים הרבה יותר. הפרספקס קיבל את שמו הנוסף זכוכית אקרילית כיוון שהמראה שלו הוא כמעט זהה לזה של לוחות הזכוכית הרגילה אותה אנחנו פוגשים על בסיס קבוע. פרספקס הוא בעצם זכוכית אך עשוי מחומר אקרילי כלומר מסוג של פלסטיק עם תכונות יעילות במיוחד. כפי שציינו זכוכית אקרילית היא אחד החומרים הפופולריים ביותר בו עושים שימוש רב בענפי התעשייה והמסחר. ניתן לומר שאפשר לייצר ממנה כמעט כל דבר העולה על דמיונכם הודות למאפייניה המצוינים.

כל התעשיות עושות שימוש בלוחות זכוכית אקרילית

כפי שציינו מגוון האפשרויות לשימוש עם לוחות זכוכית אקרילית כמעט ואין סופיים, השימוש נמצא הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי. נוכל למצוא לוחות פרספקס – זכוכית אקרילית כתחליף לחלונות ראווה, חופת טייס ואף בעולם הרפואה. בשנים האחרונות גם עיצוב הבית עושה שימוש נרחב בזכוכית אקרילית כמו ייצור מדרגות, מעקות ואין ספור פריטי ריהוט בעלי מראה חדשני. בנוסף לכל התכונות הנהדרות גם נחשבת אותה זכוכית מיוחדת לחומר מאושר לשימוש עם מזון כך שניתן לאחסן בה מזון יבש. הפרספקס לא רק מאפשר אחסון של מזון יבש אלא גם מצליח לשמור על טריותו לאורך זמן. לוחות זכוכית אקרילית נוכל למצוא בהמון מקומות אך לא בהכרח נדע שזו היא אם אין לנו ניסיון של עבודה עם החומר. כיום תעשיות רבות מעדיפות להשתמש בזכוכית זו מכיוון שבניגוד לזכוכית הרגילה היא אינה נשברת ובכך נחשבת לחומר בטיחותי הרבה יותר.

זו הסיבה שבגללה תבחרו זכוכית אקרילית

כאמור זכוכית אקרילית מעולה לשימושים רבים ואכן היא נמצאת בשימוש נרחב כמעט בכל תחום. הסיבה לכך היא היתרונות הרבים שיש לאותו פרספקס על פני חומרי גלם אחרים ובפרט בהשוואה אל מול זכוכית רגילה. אלו 5 התכונות הבולטות:

  1. לוחות בעלי גמישות: זכוכית אקרילית או בשמה הנוסף פרספקס, ניחנה ביכולת גמישות גבוהה במיוחד כאשר היא חומר גלם. ניתן לעצב ממנה מוצרים רבים כגון קופסאות אחסון, גופי תאורה, רהיטים, מתקני תצוגה ועוד רבים וטובים.
  2. עמידות בתנאים קיצוניים: זכוכית אקרילית משמשת פעמים רבות ליצירת חיפויי קירות למבנים חיצוניים. פרספקס הינו עמיד בפני כל תנאי מזג האוויר וגם הקיצוניים ביותר. הוא אינו מחליד, אינו נרקב ופשוט שומר על המראה שלו לאורך שנים.
  3. שקיפות והעברת אור: לוחות פרספקס מעבירים אור ברמה של 92% ולכן מייצרים מהם גופי תאורה ושילוט גדול המשלב בתוכו גופי תאורה.
  4. יופי אסתטי: זכוכית אקרילית נראית כמעט כמו זכוכית רגילה, היא מאוד אסתטית ומעניקה מראה נקי.
  5. מניפת צבעים רחבה: לוחות פרספקס מיוצרים בהמון סוגים. ניתן למצוא מגוון רחב של צבעים, גוונים, טקסטורות ועוביים. בעובי מסוים, הזכוכית האקרילית אף יודעת לבודד מפני רעש.